top of page

CompanionS PUTOPISI

Snažni utisci, uzbuđenja, dogodovštine, avanture, nezaboravni prizori, interesantne, zabavne, kao i one opasne i adrenalninske situacije, novi ljudi, poznanstva i predeli, zanimljivi i ponekad bizarni običaji i tradicije su samo neke od stvari koje nam se dešavaju tokom putovanja, a sa kojima se retko susrećemo u svakodnevnom životu. Zbog svega toga putovanja su nešto što se dugo pamti, često prepričava i još radije sluša.

Putopis ili putnički dnevnik je kruna svakog putovanja. Daju mu formu i svedočanstvo, pružaju mogućnost da i ostali posredno uživaju u njemu i štite od zaborava, ostavljajući trajni lični pečat o nekom mestu, događaju, avanturi...

Putopis da bi bio dobar, nije neophodno da bude opširan, možda može da opisuje samo jedan trg, ili momenat na plaži, ili neki zanimljiv razgovor, koji je obeležio putovanje i urezao se u sećanje. Sa druge strane može davati generalnu sliku i doživljaj celog putovanja. Ono što je bitno je da što više dočara naša lična osećanja, razmišljanja, stav i pogled na ono što nas okružuje.

Veoma je poželjno da ostali Companion-SI ostavljaju svoje komentare, zapažanja i utiske posle svakog pročitanog putopisa, tako da oni koji su se potredili i napisli putopis sa nekog od CompanionS putovanja dobiju povratnu informaciju kako se ostalima dopao i koji delovi su im privukli najveću pažnju. Svi Companion-SI, pošto se uloguju, mogu LIKE-ovati, komentarisati i ocenjivati (od 1-5) putopise u poljima ispod svakog teksta.

NAGRADNA IGRA:

Kako bismo afirmisali pisanje i uvećali našu biblioteku putopisa i galeriju slika, svakome ko napiše putopis sa nekog od CompanionS putovanja i postavi slike dodeljujemo simboličan poklon - vaučer od 10€ popusta za naredno putovanje.

Konačni rezultati Velike Nagradne Igre 2012. (Putopis) >>>

Putopise sa CompanionS putovanja možete slati na e-mail: companions.serbia@yahoo.com

PUTOPISI sa CompanionS PUTOVAjA

Moskva i Sankt Peterburg (2012)

autor: Nemanja Đurović

...Nakon sletanja nastavili smo po planu i posle vožnje autobusom pa zatim metroom izašli smo tačno ispred železničke stanice na kojoj smo trebali da se ukrcamo na voz koji nas vodi do Peterburga. Pri izlasku iz metroa na nas je naleteo neki matorac totalno razlupane i krvave glave, naravno mrtav pijan i traži nam 100 rublja, mi se naravno pravimo da nemamo pojma ruski i nekako se iskobeljamo. Pošto je bio jako uporan i jako krvav morali smo trčeći da uteknemo sa sve torbama...

Gran Canaria 2012

autor: Svetlana Komadina /CecaK/

... Kada se 5 prijateljica (avanturistički nastrojenih), jedne hladne martovske večeri, dogovore da u septembru žele da se kupaju na Kanarskim ostrvima, onda to izgleda ovako.....
(treba dodati da je Gran Canaria pobedila u izvlačenju sa 3:2 u odnosu na Tenerife, ostala ostrva nijedna cura nije izvukla).
Odužilo se čekanje... oni vreli avgustovski dani kao da su namerno merili stepen naše izdržljivost. I konačno tri dana pred polazak (taman dovoljno vremena da nabavim kofer dimenzija 55x40x20cm) stižu vaučeri, karte i opis putovanja na naše mailove.

Kipar (2012)

autor: Svetlana Stošić /Ceca/

Kipar je zemlja koju odlikuje bogata i uzbudljiva istorija. Od davnina su se menjali vladari na Kipru, imali su i 300 godina turske okupacije, kao i britansku vladavinu, sve do 1960. godine kada je Kipar uspeo da izdejstvuje nezavisnost od Britanaca. Par godina kasnije, raste netrpeljivost između Kiprana grčke i turske nacionalnosti i na ostrvo stižu trupe UN, koje su ostale sve do danas. 1974. godine počela je borba za Kipar, koja se završila povlačenjem Zelene linije, i podelom zemlje na grčki i turski deo. 1983. godine Turci su proglasili Tursku republiku Severni Kipar. 2004. godine Kipar je na referendumu izglasao ulazak u EU, ali ni to nije uspelo da ujedini zemlju.

Tenerife - s' kraja na kraj ostrva (2012)

autor: Vladimir Milinčić /vladimir24/

...Ujutru nas je dočekalo prelepo sunce :). Klima na Tenerifima je fenomenalna, da ne kažem savršena, zahvaljujući prosečnoj temperaturi od 27C, jakom suncu, umerenoj vlažnosti vazduha i blagom vetru. Smeštaj se nalazio u mestu Los Cristanos, koji ima tri vezane, velike plaže od koji je najveća i nama najbolja Las Vistas...

Rome (2012)

autor: Milan Marić /Milan/

Italija, Rim, Rimsko Carstvo, Gaj Julije Cezar, Panteon, Rimski forum, italijansko testo, italijanski sladoled, italijanska moda, Mikalenđelo, Rafaelo, Donatelo, Leonardo...? Postoji dva objašnjenja da niste čuli ni za šta od ovoga, ili niste sa planete Zemlje, ili niste nikad gledali Nindža Kornjače. U svakom slučaju, Rim je kao i veliki broj gradova sveta u običnoj rečenici samo reč, u stvarnosti dok nogama kroz njega hodite nešto što se rečima ne može opisati. Rim i njegove vojskovođe kreirale su mapu sveta onako kako su oni hteli, njegovi umetnici postavili su standarde i ostavili iza sebe dela daleko ispred svog vremena, toliko da stotinama godina kasnije stojimo ispred njih sa vilicom koja se vuče po patosu... Nije vam poznato ništa od toga? ...

Putem Svile (2012)

autor: Dušan Momčilović /Dule/

Tri užurbana dana u Sečuanu. Potrošio sam jako puno energije jurcajući sa karaja na kraj regije, nekoliko puta veće od Srbije, kako bih posetio najznačajnije znamenitosti: najveću skulpturu Bude na svetu (72m) uklesanu u steni, najveći rezervat pandi na svetu - upravo u njihovoj domovini u Sečuanu, prestonicu Čengdu, jeo svetski poznatu ljutu, sečuansku kuhinju, upoznano nebrojano novih ljudi, njihovih života, stekao nova prijateljstva… I sada ostalo je još malo vremena do polaska voza nazad za Chongqing.

Tenerife - medeni mesec (2012)

autor: Ivan Milošević /ivanm83/

Krenuli smo na medeni mesec 14. maja u 18h, jedan dan nakon naše svadbe. Odlučili smo se za Kanarska ostrva, tj. Tenerife nakon veoma kratkog razmišljanja gde bismo mogli da provedemo naše prve bračne noći. Dvoumili smo se između Tajlanda i Tenerifa, naravno, preko CompanionS-a. Jedan drugar, kojeg sam nedavno upoznao, preporučio mi je Kanarska ostrva, jer je bio tamo i oduševio se kako ostrvom tako i organizacijom...

Macao y Filipinas (2012)

autor: Alejandra Assianette Jara Salgado /Alejandra/

....Mi Primavera comenzó junto con la luna nueva. Las calles de Chongqing se vaciaron, solo las lámparasrojas alumbraban a las timidas flores y el viento frio entro con tanta fuerza que, en un abrir y cerrar de ojos yo me encontraba discutiendo con mis amigos de Serbia...

Filipini i Kina 2012.

autor: Nemanja Ćirković /Nemanja/

... Čim smo izašli iz aerodromske zgrade, topao vazduh nas je oraspoložio... Nisam ovako zamišljao Manilu. Čim smo se udaljili od aerodroma, shvatili smo koja je ludnica u saobraćaju, a još nije ni svanulo. Grad ima petnaestak miliona stanovnika, a vozila kao da ima duplo više. Na ulicama dominira jeepney. Nekakva šklopocija iz sredine prošlog veka: Ćelave gume, zavarena karoserija, hand made... Ulaz je odpozadi, dve klupe sa strane, ukupnog kapaciteta za 12 odraslih ljudi. Ovaj broj je često trodupli. Ljudi se voze nazad, kao naši đubretari. Neki su se vozili i na krovu...

Putevi Večnog Grada - Rim (2011)

autor: Ana Stojanović /ana/

... To prvo jutro probudila su me zvona obližnje crkve i sunce, koje me jako obradovalo. Posle kratkog plana šta ćemo obići prvi dan, šta drugi i svih narednih, krenule smo u pešačenje. Naravno, bilo je teško držati se plana, tačnije – nemoguće, jer nismo imale predstavu koliko je šta veliko i već posle sat vremena odustale od toga i išle gde nas put navede...

City break - 2 grada, 5 dana - Rim i Barselona (2011)

autori: Martin Šarkezi /sharac1615/ i Tijana Ljepoja /Tijana Ljepoja/

Tog drugog februarskog jutra, magla i hladnoća u Beogradu nije trajala duže nego što je avionu trebalo vremena da se vine u nebo. Minus i magla su ostali ispod nas, a za vreme kratkog leta pod nama se smenilo kopno BiH, Jadransko more, Italija i delić obale Tirenskog mora. Nismo bili ni svesni da smo poleteli, a već smo dodirnuli tlo. Nas šestoro našlo se u sunčanom Rimu (u carskom, hrišćanskom i umetničkom gradu...) u pravom proleću, u plusu, u duksericama. U tom trenutku ni u mašti nismo zamišljali šta nas očekuje narednih 5 dana. ...

Sreća, Smeh, Hrana... krstarenje Baltikom (2011)

autor: Mirjana Topalović / Mirka/

... Prilazak luci nam je doneo još iznenađenja! Kad sam ugledala brod kojim ćemo krstariti umalo nisam pala na dupe!!! Ako ste ikada uzdisali dok ste gledali filmove u kojima se prikazuju brodovi koji izgledaju da se smrzneš od lepote, e ja sam ostala bez daha kada sam baš takav videla da nas čeka i gde ćemo boraviti narednih 6 dana!!! ...

Božićni Rim (2011)

autor: Bojana Popadić /Bojana/

... ceo grad smo obišli peške i ni jednom nismo koristili prevoz sem od i do aerodroma. Stvarno bi bila šteta da smo drugačije uradili, jer grad izgleda prelepo u vreme praznika, sve je predivno okićeno, a i vreme nas je poslužilo, bilo je oko 15 stepeni svaki dan. ...